تحریفات عاشورایی

مطلب حاضر برگرفته از کتاب<حماسه حسینی >است که شامل سخنرانی های شهید مطهری در خصوص تحریفات صورت گرفته و در مورد واقعه عاشورا می باشد. 

البته در ادامه مطلب تحریفات عاشورایی ۱نوشته شده است برای خواندن تحریفات دیگر روی هر کدام از آنها کلیک کنید. 

تحریفات عاشورایی۲ 

تحریفات عاشورایی۳ 

تحریفات عاشورایی۴ 

تحریفات عاشورایی۵

ادامه مطلب ...

امام حسین(ع) وتربیت فرزندان ۲

حادثه کربلا از منظر تربیت فرزندان حادثه کربلا، جاودانه‏ترین رویدادى است که زمانه در بستر خودمانند آنرا ندیده است. حادثه‏اى که آثارش در حصار مرزهاى اسلامى‏محدود نگشته و خورشید فروزانش همه گیتى را تا ابد درخشان‏گردانید. همه کسانى که پیرامون این حادثه به تامل نشسته‏اند،به فراخور شناخت‏خویش از آن درس گرفته، مبارزان درس مبارزه،آزادگان درس آزادگى، شهادت طلبان درس شهادت و مصلحان اجتماعى‏درس اصلاح گرفته‏اند.

ادامه مطلب ...

امام حسین (ع)وتربیت فرزندان ۱

تربیت صحیح فرزندان از ضرورى‏ترین وظایف والدین به شمارمى‏آید. انجام دادن این وظیفه مهم، حساس و ظریف بدون تکیه‏بردیدگاههاى صاحب نظران آگاه و مطمئن ممکن نیست. ما معتقدیم که‏معصومان(علیهم السلام)در همه ابعاد هدایتى و تربیتى الگوهایى‏کامل و مطمئن به شمار مى‏آیند و تکیه بردیدگاهها و رفتارهاى‏تربیتى آنان در مسیر تحقق وظیفه خطیر تربیت فرزندان، بهترین ره‏توشه است.

ادامه مطلب ...

اسوه های اخلاقی و تربیتی امام حسین(ع)

نهضت عاشورا هنگامى آغاز شد که مردم کوفه از ناروایى‏ها، نامردمى‏ها و خودسرى‏هاى دستگاه بنى‏امیه به ستوه آمده بودند و حمایت‏خود را با هزاران نامه اعلام داشتند. امام با این که بى‏وفایى و سست‏عنصرى مردم عصر خلافت پدر و امامت‏برادر خود را تجربه کرده بود، اما «وى براى تعلیم امت جدش رسول الله و اتمام حجت و حاکمیت فرمان الهى امر به معروف و نهى از منکر، دعوت آنان را پذیرفت و مسلم بن عقیل را با نامه‏اى روانه کوفه کرد.< (5)

ادامه مطلب ...

امام حسین (ع) مظهر عزت وسربلندی

عزت و سربلندى از صفات انسانهاى بزرگ، با شخصیت و آزاده است‏و خوارى از رذایل اخلاقى و صفات ناپسند انسانى به شمار مى‏آید.

ادامه مطلب ...

نهضت امام حسین (ع) از دیدگاه اهل تسنن

نهضت امام حسین(ع)از نادرترین رخدادهایى است که تفکر انسانهارا به خود معطوف داشته است و در تاریخ اسلام ارزش والایى دارد. شهادت حسین بن على(ع)حیات تازه‏اى به اسلام بخشیده، خونها رابه جوشش آورد و تنها را از رخوت خارج ساخت. امام حسین(ع)باحرکت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده و احساس ذلت وزبونى و اسارت را که از اواخر حکومت عثمان بر روح جامعه‏اسلامى حکمفرما شده بود، تضعیف کرد.

ادامه مطلب ...

زندگانی علی اصغر (ع) از ولادت تا شهادت

  حادثه کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است. در این واقعه اسفناک، مظلومیت کودکان کربلا، تصویری مجزا و غمناک ایجاد کرده است. یکی از ابهاماتی که در تاریخ زندگی حضرت سیدالشهداء (ع) به چشم می‌خورد، تعداد فرزندان ایشان و نحوه زندگی آنان می‌باشد. مثلاً در رابطه با طفل یا اطفال سیدالشهداء (ع) در کربلا که به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، مورخین یا سخن نگفته‌اند و یا اگر سخن رانده‌اند، بسیار متفاوت است. که نمونه آن حضرت علی اصغر یا عبدالله است، که آیا آنها دو نفر بوده‌اند، یا آنکه علی‌اصغر همان عبدالله شیرخوار است. در اینجا بحث را در چند محور باید بسط و گسترش داد

ادامه مطلب ...

اشعاری در مورد علی اصغر وقاسم (ع)

ای که گرفتی به دوش بار غم و بار عشق

باز بیا سر کنیم قصه ی گلزار عشق

قصه شنیدم که دوش تشنه لب گلفروش

برد گلی سبز پوش هدیه به بازار عشق

ادامه مطلب ...

عزاداری های عاشورا از دیدگاه جامعه شناختی و مردم شناختی

واقعه عاشورا و شاید به بیان بهتر عزاداری های مربوط به آن، در طی سالیان طولانی، آن قدر بامقدمه چینی ندارد. گروه جامعه شناسی دین انجمن جامعه شناسی ایران، موضوع دوجلسه فرهنگ ایرانی عجین شده که بحث درباره آن نیاز به هیچپیاپی از سلسله نشست های خود را در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری به جامعه شناسی و مردم شناسی عزاداری عاشورا در ایران اختصاص داد.

ادامه مطلب ...

زندگانی امام سجاد (ع)

نام معصوم ششم على ( ع ) است . وى فرزند حسین بن على بن ابیطالب ( ع )و ملقب به سجاد و زین العابدین میباشد .امام سجاد در سال 38 هجرى در مدینه ولادت یافت .

ادامه مطلب ...